0
0

BETINGELSER OG VILKÅR

1. Om betingelser og vilkår

1.1
Disse betingelser og vilkår gælder for alle køb, som du foretager som forbruger på www.24mx.dk og relaterede hjemmesider ("Hjemmesiden"). Du accepterer betingelserne og vilkårene, når du foretager et køb på hjemmesiden.

1.2
Aftalen indgås med Pierce AB (24MX),
virksomhedsregistreringsnummer 556763-1592 og adresse Elektravagen 22, 126 30 Hagersten ("Pierce", "os" eller "vi").
Virksomhedsregister: Bolagsverket/Swedish Companies Registration Office,
momsnummer: Bolagsverket/Swedish Companies Registration Office,
VAT Number: OSS VAT NO SE55676315959201.

1.3
Du kan kontakte vores kundeservice på info@24mx.dk

2. Ordrer

Vi sælger kun til kunder, der handler i deres kapacitet som privatpersoner (forbrugere). For at kunne foretage et køb skal du have ret til at indgå en aftale i henhold til gældende lovgivning. Det betyder, at du skal være mindst 16 år gammel for at købe med direkte betaling eller mindst 18 år gammel for at købe på kredit.

3. Ordre- og leveringsbekræftelse

3.1
Når du har gennemført dit køb, vil du modtage en automatisk bekræftelsesmail ("Tak for din ordre"), som bekræfter, at vi har modtaget din ordre. Denne automatiske bekræftelse betyder ikke, at der er indgået en bindende kontrakt.

3.2
En bindende kontrakt er først indgået, når ordren er pakket, og vi sender en endelig leveringsbekræftelse af ordren til den e-mailadresse, som du angav, da du foretog ordren ("Din ordre er pakket").

3.3
Inden du modtager den endelige leveringsbekræftelse, kan din ordre blive afvist helt eller delvist på grund af lagerafvigelser, i overensstemmelse med vores politik for fair praksis, hvis du har givet os forkerte oplysninger ved kassen, eller hvis vi har mistanke om forsøg på svindel. I sådanne tilfælde giver vi dig besked så hurtigt som muligt.

4. Priser og oplysninger

4.1
Ved ordreafgivelse gælder de priser, der er anført på hjemmesiden på tidspunktet for ordren. Alle priser er inklusive gældende moms, men inkluderer ikke eventuelle betalings- og fragtomkostninger, som er angivet separat.

4.2
Vi er meget omhyggelige med at angive korrekte priser, men hvis vi alligevel kommer til at angive en forkert pris for et produkt, eller hvis oplysningerne om et produkt, der er anført på hjemmesiden, er forkerte, kontakter vi dig hurtigst muligt med den korrekte pris. Før der er sendt en leveringsbekræftelse, er der ikke indgået en bindende kontrakt, og vi kan frit korrigere vores priser.

4.3
Hvis prisen eller oplysningerne for et produkt, der er anført på hjemmesiden, er ukorrekt, og du har opdaget eller burde have opdaget dette, gælder prisen eller oplysningerne ikke for købet, selv om du har modtaget en leveringsbekræftelse. I sådanne tilfælde vil vi kontakte dig hurtigst muligt.

4.4.
Billeder på hjemmesiden, der viser produktet, er kun til illustration, og det faktiske produkt kan afvige en smule på grund af forskellige produktionsserier, forskellige cykelmodeller osv. Vi kan heller ikke garantere, at alle billeder på hjemmesiden afspejler det nøjagtige udseende, f.eks. på grund af computerens/telefonens farvegengivelse på skærmen.

5. Betaling

5.1
Vi tilbyder forskellige betalingsmuligheder, og du kan selv vælge hvilken betalingsmulighed du vil bruge. De mulige betalingsmuligheder, du kan vælge mellem, vises altid ved kassesiden og når du afgiver din ordre. Afhængigt af hvilken mulighed du vælger, vil det blive vist ved kassesiden, hvis der er yderligere omkostninger.

5.2
Du kan finde alle oplysninger om alle betalingsmuligheder og eventuelle ekstraomkostninger her

5.3
Når du foretager et køb hos os, indgår du en separat betalingsaftale med vores betalingstjenesteudbyder.

6. Fragt og levering

Leveringsmuligheder

6.1
Vi tilbyder forskellige leveringsmuligheder afhængigt af destination og købte produkter. De leveringsmuligheder, vi tilbyder, er altid vist ved kassesiden. Vi tilbyder levering til hjemmet afhængigt af, hvor du bor.

6.2
For at lette leveringen for dig som kunde og for at minimere miljøpåvirkningen forsøger vi altid at levere dine produkter i en enkelt levering.

6.3
Hvis din ordre indeholder flere produkter, og et eller flere af produkterne ikke er på lager hos os eller har en længere leveringstid, kan vi sende produkterne i flere leveringer til dig uden ekstra omkostninger.

6.4
For levering til Grønland eller Færørene bedes man venligst besøge vores internationale side: www.24mx.com

6.5
Du kan finde alle oplysninger om vores leveringsmuligheder her

Fragtomkostninger

6.6
Afhængigt af de produkter, du køber, den forsendelsesmulighed, du vælger, og det samlede beløb for din ordre, kan der forekomme fragtomkostninger. Fragtomkostningerne vises altid ved kassesiden, når du foretager dit køb.

6.7
Hvis du køber voluminøse varer som f.eks. ramper eller telte, skal du betale et forsendelsesgebyr for disse produkter. Voluminøse produkter er altid mærket på hjemmesiden.

6.8
Du kan finde alle oplysninger om forsendelsesmuligheder og forsendelsesomkostninger her

Leveringstid

6.9
Den forventede leveringsdato vises ved kassesiden og i din automatiske bekræftelse og kan variere afhængigt af de produkter og leveringsmuligheder, du vælger. Vi vil altid bestræbe os på at levere din ordre inden for den forventede leveringstid, men vi kan ikke garantere dette.

Ikke afhentede pakker

6.10
Du er ansvarlig for at modtage din levering i overensstemmelse med de instruktioner, som du fik på bestillingstidspunktet.

6.11
Pakker på afhentningssteder, der ikke er afhentet inden for den tid, der er angivet i meddelelsen, vil blive returneret til os. Hvis du har valgt hjemmelevering og ikke følger instruktionerne for modtagelse, f.eks. hvis du ikke er hjemme for at modtage din levering, vil pakken blive returneret til os.

6.12
I disse tilfælde har vi ret til at opkræve et administrationsgebyr svarende til vores håndterings- og forsendelsesomkostninger.

7. Ret til at annullere og returnere

7.1
Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dag, hvor du, eller en person på dine vegne, modtager det produkt, du har købt på hjemmesiden.

7.2
Derudover giver vi dig 46 ekstra dages returret, dvs. i alt 60 dage. Returretten gælder kun for ubrugte produkter i ny stand, i original emballage og med alle etiketter stadig påført.

Undtagelse for visse produkter

7.3
For visse produkter gælder retten til at annullere eller returnere ikke. Dette gælder for produkter, der er fremstillet efter dine anvisninger (tryk eller mål til din motorcykel) eller på anden måde har fået et tydeligt personligt præg. Alle produkter under overskriften "Personalised" på hjemmesiden er udelukket fra fortrydelses- og returretten. Udstødningssystemer, der er fremstillet til din motorcykel, er heller ikke omfattet af fortrydelses- og returretten. Dette gælder også for produkter, der hurtigt kan forfalde eller forælde, f.eks. drikkevarer og spiselige produkter. Produkter med brudte forseglinger, som ikke kan returneres af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager, og som er blevet brudt af dig som kunde, er også udelukket fra fortrydelses- og returretten. Hvis fortrydelsesretten eller returretten ikke gælder, vil det være angivet i forbindelse med produktet.

Afskrivning af værdi af brugte produkter

7.4
Når du udøver din lovbestemte fortrydelsesret, har du ret til at åbne emballagen og undersøge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere dets art, egenskaber og funktion. Du har ret til at fortryde dit køb og få fuld tilbagebetaling, hvis du registrerer din returnering eller kontakter os inden for 14 dage fra den dag, du har modtaget produktet, og returnerer produktet i original stand.

7.5
Hvis du håndterer produktet i et større omfang end nødvendigt for at bestemme dets karakter, egenskaber og funktion, er vi berettiget til at foretage en afskrivning. Et sådant fradrag foretages ved at sammenligne produktets værdi ved returnering med den oprindelige værdi på købstidspunktet. For at opnå fuld tilbagebetaling anbefaler vi derfor, at du returnerer produktet i original stand.

Sådan fortryder du dit køb/ret til at returnere

7.6
Hvis du ønsker at annullere dit køb, skal du registrere din returnering eller underrette os inden for 14 dage fra den dag, hvor du, eller en person, der handler på dine vegne, modtager eller afhenter din ordre.

7.7
Du kan nemt registrere din returnering ved at bruge vores returportal, som du kan finde på vores hjemmeside https://help.24mx.com/hc/da/articles/360014911379, og returnere produktet som anvist der. Du kan også bruge denne fortrydelsesretformular, som du finder her her

7.8
Når du har meddelt os, at du ønsker at returnere dit køb, skal du sende eller returnere produktet inden for 14 dage fra den dag, hvor du eller en person på dine vegne modtager eller afhenter din ordre. Vi anbefaler, at du returnerer produktet i den samme emballage, som du modtog det, da du vil være ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returforsendelsen, hvis skaden eller tabet skyldes din uagtsomhed, f.eks. i forbindelse med emballering af produktet.

7.9
Hvis du efter udløbet af fortrydelses- eller returretten ønsker at benytte dig af de yderligere 46 dage med returret, skal du følge de samme procedurer som for fortrydelsesretten. Du skal dog være opmærksom på kravene til ny stand, original emballage og etiketter som anført i punkt 7.2.

7.10
Vores returadresse er PDC Logistics, Kablowa 1, 70-895 Szczecin-Zalom, Polen.

Returfragt

7.11
Du betaler for returfragt. Du kan finde oplysninger om vores omkostninger til returfragt her. Omkostningerne til returfragt, når du vælger at returnere via os, vil blive fratrukket fra din tilbagebetaling. Returgebyret dækker returfragtomkostninger samt behandling af returordren på vores lager. Derfor opkræves gebyret altid per ordre https://help.24mx.com/hc/da/articles/4767032885906

Tilbagebetaling

7.12
Når du har returneret dit køb, vil vi via vores betalingstjenesteudbyder foretage din tilbagebetaling inden for 14 dage. Vi foretager dog ikke tilbagebetalingen, før vi har modtaget produktet tilbage, eller før du har vist, at du har sendt det til os. Husk venligst, at du er ansvarlig for eventuelle skader eller tab under returneringen, som skyldes din uagtsomhed.

7.13
I tilfælde af returnering af en hel ordre vil tilbagebetalingen omfatte eventuelle forsendelsesomkostninger (for forsendelse til dig), som du betalte på købstidspunktet. Dette gælder dog kun for omkostningerne til standardfragt. Yderligere forsendelsesomkostninger, der skyldes, at du har valgt en dyrere forsendelsesmulighed, refunderes ikke.

7.14
Hvis du returnerer en del af en ordre, vil fragten ikke blive refunderet.

7.15
Tilbagebetalingen sker med den samme betalingsmetode, som du valgte på købstidspunktet, medmindre vi aftaler andet.

8. Reklamationsret

8.1
Hvis dit produkt er defekt, har du ret til at gøre krav gældende i henhold til den obligatoriske forbrugerbeskyttelseslovgivning, der gælder i det land, hvor du bor. Du har ret til at reklamere over enhver oprindelig defekt ved produktet, der opstår inden for to år efter levering af produktet (ansvarsperioden). Du skal altid indgive en klage inden for en rimelig tid efter, at du burde have bemærket manglen. Din ret til at klage ophører, når den toårige ansvarsperiode er udløbet.

8.2
Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, bedes du kontakte vores kundeservice på info@24mx.dk.

8.3
Når det reklamerede produkt er blevet vurderet, og vi har fastslået, at reklamationen er gyldig, tilbyder vi dig en løsning i overensstemmelse med gældende lovgivning. Det betyder, at fejlen vil blive udbedret, eller vi vil erstatte det defekte produkt med et nyt. Hvis ingen af disse muligheder er mulige, har du i stedet ret til at kræve et prisnedslag svarende til fejlen eller til at fortryde købet i overensstemmelse med gældende lovgivning.

8.4
Bemærk venligst, at vi har ret til at afvise en reklamation, hvis det viser sig, at produktet ikke er defekt i henhold til gældende lovgivning.

8.5
I tilfælde af at vi har brug for produktet retur, er vores returadresse: PDC Logistics, Kablowa 1, 70-895 Szczecin-Zalom, Polen.

9. Tilbud

9.1
Vi kan fra tid til anden tilbyde kampagner, rabatkoder, gaver og andre tilbud (det vi kalder “Tilbud” forneden). Disse tilbud gælder kun i det tidsrum og er underlagt de betingelser og vilkår, der er fastsat i forbindelse med et sådant tilbud. Kampagneperioden kan ikke forlænges, og i tilfælde af at lagerbeholdningen er udsolgt i kampagneperioden, vil vi ikke tilbyde lignende erstatningsprodukter i stedet for kampagneprodukterne. Tilbuddene kan ikke kombineres med andre rabatter eller tilbud - medmindre det udtrykkeligt er angivet på købstidspunktet.

9.2
I mange tilfælde kan det være nødvendigt, at du aktivt skal indtaste en kode eller på anden måde selv aktivere det relevante tilbud, før du gennemfører dit køb, for at du kan drage fordel af tilbuddet.

9.3
Hvis du returnerer bestilte produkter, er du muligvis ikke længere berettiget til tilbuddet. Dette kan resultere i, at du skal returnere eller betale for en gave eller ikke længere kan få en bestemt rabat. Hvis du på grund af en gennemført returnering ikke længere er kvalificeret til den pågældende gave og ikke returnerer gaven, trækker vi værdien fra gaven, før vi foretager din tilbagebetaling. Alternativt, hvis du ikke er kvalificeret til en bestemt rabat, vil den blive fratrukket fra din tilbagebetaling.

10. Politik for fair praksis

10.1
For at kunne handle hos os er dette nødvendigt:

  • Du forsøger ikke at bedrage eller på anden måde handler med forsæt til at overtræde gældende love
  • Du forsøger ikke at vildlede os med hensyn til din identitet eller at fremstille dig selv falsk som forbruger for at handle hos os
  • Du udøver ikke unødigt pres eller intimiderer vores personale, når du har med vores kundeservice at gøre
  • Du har til hensigt at beholde de produkter, du bestiller. Dette forhindrer dig ikke i at ændre mening senere. Du har altid ret til din lovbestemte fortrydelsesret og returret i henhold til vores købsbetingelser og -vilkår

10.2
Adfærd, der anses for at være i strid med denne politik for fair praksis, omfatter, men er ikke begrænset til, følgende:

  • Svindelforsøg i forbindelse med returneringer, f.eks. udskiftning/forfalskning af etiketter og prismærker og falske påstande om mistede produkter
  • At du fejlagtigt hævder at være forbruger for at handle hos os, men derefter f.eks. markedsfører eller videresælger produkterne som led i en forretning
  • Købe produkter for at fotografere dem som led i en forretning og derefter fejlagtigt returnere produkterne under henvisning til en fortrydelsesret eller returret, som kun gælder for forbrugere
  • Forsøg på at påvirke eller true vores personale uretmæssigt for at opnå en udvidet returret i forhold til vores salgsbetingelser eller obligatorisk lovgivning
  • Meget unormal købs- og returadfærd, som viser, at kunden ikke tidligere havde til hensigt at beholde de bestilte produkter.

10.3
Vores vurdering af, om du overtræder vores politik for fair praksis, er baseret på en række forskellige faktorer såsom systematisk afvigende adfærd, ordresammensætning, ordrefrekvens, returhyppighed og forsøg på at omgås med falsk identitet.

10.4
Hvis din bestilling afvises, får du besked via en e-mail, der sendes til den e-mailadresse, du angav, da du afgav din bestilling. Når vi har meddelt dig, at vi har afvist din ordre, gælder beslutningen for dig uanset din profil eller e-mailadresse. Det er ikke tilladt at forsøge at omgå denne afgørelse på nogen måde, f.eks. ved at handle under en andens navn, da en sådan vildledning i sig selv er en overtrædelse af politikken for fair praksis.

10.5
Vores politik for fair praksis forhindrer dig ikke i at udøve din lovbestemte fortrydelsesret eller returret, når du har foretaget et bindende køb hos os. Vores politik for fair praksis kan dog i særlige tilfælde forhindre dig i at indgå en ny kontrakt med os.

11. Vores forpligtelser

11.1
Hvis dit produkt er defekt, eller hvis leveringen forsinkes, er vi ansvarlige for eventuelle skader, du lider som følge af defekten eller forsinkelsen, i overensstemmelse med den obligatoriske lovgivning om forbrugerbeskyttelse. Vi er dog kun ansvarlige for skader i det omfang, du har taget rimelige skridt til at begrænse dit tab. Vi er derfor ikke ansvarlige for skader, som du kunne have undgået ved at træffe rimelige foranstaltninger.

11.2
Vi er ikke ansvarlige for skader forårsaget af uforudsete omstændigheder uden for vores kontrol, såsom krig, strejker, pandemier eller naturkatastrofer, som vi ikke med rimelighed kunne have forudset (Force Majeure). Hvis vi er forhindret i at opfylde vores forpligtelser i henhold til kontrakten eller disse købsbetingelser på grund af force majeure, har du ret til at fortryde kontrakten i overensstemmelse med den obligatoriske forbrugerlovgivning.

12. Om disse betingelser og vilkår

12.1
Vi kan ændre disse betingelser og vilkår, men de betingelser, som du accepterede på tidspunktet for dit køb, gælder altid for det pågældende køb. Eventuelle ændringer vil blive afspejlet i den seneste offentliggjorte version af købsbetingelserne på hjemmesiden. Ændringer træder i kraft fra det tidspunkt, hvor du har accepteret betingelserne og vilkårene, dvs. når du foretager et nyt køb på hjemmesiden.

12.2
Det er vigtigt for os at respektere dine rettigheder som forbruger. Da vi er en virksomhed med hjemsted i Sverige, skal disse købsbetingelser fortolkes og anvendes i overensstemmelse med svensk lovgivning. Hvis en bestemmelse i disse købsbetingelser anses for at være ugyldig eller ikke kan håndhæves af en domstol, myndighed eller et alternativt tvistbilæggelsesorgan med kompetent jurisdiktion, vil de resterende dele af den pågældende bestemmelse og alle andre bestemmelser i disse købsbetingelser forblive gyldige og fuldt ud kunne håndhæves, med forbehold af gældende lovgivning. Du har altid ret til de obligatoriske forbrugerrettigheder i det land, hvor du har din sædvanlige bopæl. Intet i disse betingelser og vilkår skal fortolkes som en begrænsning af sådanne rettigheder.

13. Spørgsmål, klager og tvister

13.1
Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller klager over din ordre. Du kan nemt kontakte os ved hjælp af de kontaktoplysninger, der er anført i begyndelsen af disse betingelser og vilkår.

13.2
I tilfælde af en tvist med privatpersoner vil vi overholde de afgørelser, der træffes af alternative tvistbilæggelsesorganer. I Danmark kan du kontakte https://naevneneshus.dk/

13.3
Som privatperson kan du også klage via EU's onlineplatform for tvistbilæggelse, som du kan finde her

13.4
Uanset ovenstående kan eventuelle tvister også afgøres ved enhver kompetent domstol i det land, hvor du som kunde er bosiddende.

Købsbetingelserne blev senest opdateret af Pierce den 01/09/2022.