0
0
0
Indkøbskurv
0
0
Produkter filtreres til at passe
Tilføj dit køretøj
Menu

Stempel ProX Høj komp

Beskrivelse

Opgrader din motorcykel med et højkompressionsstempel! Hvis du alligevel skal bytte stempel, er det vel et godt tilfælde at skaffe sig mere kraft. Højkompressionsstemplet øger kompressionen og giver dig mere kraft.

ProX er en af verdens største producenter af racingstempler. De har siden 1975 forsynet markedet med gode og billige stempler. Et ProX stempel matcher dit oprindelige stempel, men til en betydeligt lavere pris.

Lavet af Aerospace aluminium og CNC fræset af et stykke, for optimal form og lang levetid. ProX 4-taktsstempler er støbt i Taiwan og CNC fræset i Japan.


Alle stempler leveres med stempelringe, stempelbolt og clips af top kvalitet

Vælg stempel:
B-stempel anbefales til alle brugte cylindrere.

A-stempel er til nye cylindre.

Et B-stempel er en hundrededel af en millimeter større end et A-stempel, dette for at kompensere for slitage. C-stemplet er større end B-stemplet osv.

At overveje ved stempeludskiftning:
Hvis det gamle stempel er defekt, så undersøg årsagen og ret fejlen. Forkert brændstofblanding kan forårsage varmeknibe. For lavt varmetal på tændrøret, fejlkonfigureret tænding eller luftlækage er almindelige årsager til brændte stempler.

Hvis det gamle stempel er spilttet eller er helt gennembrændt, så afmonter krumtaphuset og rengør nøje for metalrester.

Kontroller cylinderen for slitage, konicitet og ovalitet. En cylinder bliver ujævnt slidt og det er derfor vigtigt at kontrollere målene på cylinderen omhyggeligt.

Ved monterig af stemplet:
Udskift altid gamle pakninger med nye!

Stemplet skal monteres med pilen pegende mod udsugningen. Stempelboltens låseringe placeres omhyggeligt med låseåbningen ned.

Monter stempelringene på stemplet. Vær opmærksom på, at nogle stempler er udstyret med Keystone-stempelringe. Disse er koniske og kan let placeres forkert. Kontroller, at stempelringen går helt ind i ringsporet og at ringhullet lukkes helt over stempelknastret.
Smør alle dele med motorolie 10W30 eller 10W40.

Placer en ny cylinderfodpakning på krumtaphuset, komprimer stempelringene og lad forsigtigt cylinderen glide på plads. Før du installerer topstykket, skal krumtapakslen drejes med hånden. Kontroller, at stemplet med ringe kan bevæge sig frit i cylinderen.

Renoverede motorer kræver nogle løb. Juster karburatoren til en noget federe brændstofblanding. Undgå kørsel med ekstremt høje eller lave omdrejningstal, varier hastigheden og accelerer ikke med fuld gas. Efter en motorrenovering, skal der tilføjes ekstra olie til brændstoffet.

Stempler fremstilles i meget store mængder og materialet er kun en meget, meget lille del af produktionsomkostningerne. Dette gør, at ingen producenter sparer på materialerne. Hvis et nyt stempel går i stykker, skyldes det aldrig selve stemplet. Almindelige fejl kan være, at man har monteret stempel i en ujævn slidt cylinder, monteret stempelringene forkert, forkerte karburatorindstillinger, forkert brændstofblanding eller at man har andre skader på plejlstangen/krumtappen.