Wössner er tysk specialist på stempler og plejlstænger!
De har over 25 års erfaring i fremstilling af dele i højeste kvalitet til både førende racing teams og store bilproducenter. Hvis du vil give din motor det bedste, er disse gode 4-taktsstempler fra Wössner det åbenlyse valg!
Der findes to typer stempler, smedet og støbt. Forskellen imellem de to typer er de evner de får ved fremstillingsprocesserne. Et støbt stempel er lettere at fremstille, og materialet kan blive skørt og sprødt. Det kan føre til, at stemplet pludseligt kan gå i stykker når det udsættes for ekstremt stress, og det kan risikerer at ødelægge din motor.
Wössner er derimod et smedet stempel som er fremstillet ved en mere avanceret proces, så det bliver mere kompakt, stærkt og har en stærkere struktur end et støbt stempel. Det betyder at det vil kunne modstå det pres som nutidens højtydende 4-takts motorer udsætter stemplet for. Stemplet vil derfor have en betydelig længere levetid!
Wössner har et bredt udvalg af stempler, der er tilpasset til de originale dele i din motor. Stemplerne har en overflade der gør friktionen imellem stempel og cylender mindre. Det øger ikke blot motorens ydeevne, det forlænger også cylenderens levetid!
B-stempler anbefaler vi til alle brugte cylendere. A-stempel til nye cylendere eller med ny nicasil.
Et B-stempel er en anelse større end et A-stempel, så der kompenseres mod slidtage. Et C-stempel er lidt større end et B-Stempel osv.
Gode råd ved stempelskifte:
Hvis det gamle stempel er defekt, så undersøg årsagen og ret fejlen. En forkert brændstofblanding kan fåresage overophedning. For lav varme ved tændrør, forkert indstillet tænding eller falsk luft er blandt de årsager der kan føre til et brændt stempel.
Hvis det gamle stempel er knust eller helt brændt igennem, så adskil krumtapshuset og tjek det grundigt for metalsplinter.
De har over 25 års erfaring i fremstilling af dele i højeste kvalitet til både førende racing teams og store bilproducenter. Hvis du vil give din motor det bedste, er disse gode 4-taktsstempler fra Wössner det åbenlyse valg!
Der findes to typer stempler, smedet og støbt. Forskellen imellem de to typer er de evner de får ved fremstillingsprocesserne. Et støbt stempel er lettere at fremstille, og materialet kan blive skørt og sprødt. Det kan føre til, at stemplet pludseligt kan gå i stykker når det udsættes for ekstremt stress, og det kan risikerer at ødelægge din motor.
Wössner er derimod et smedet stempel som er fremstillet ved en mere avanceret proces, så det bliver mere kompakt, stærkt og har en stærkere struktur end et støbt stempel. Det betyder at det vil kunne modstå det pres som nutidens højtydende 4-takts motorer udsætter stemplet for. Stemplet vil derfor have en betydelig længere levetid!
Wössner har et bredt udvalg af stempler, der er tilpasset til de originale dele i din motor. Stemplerne har en overflade der gør friktionen imellem stempel og cylender mindre. Det øger ikke blot motorens ydeevne, det forlænger også cylenderens levetid!
B-stempler anbefaler vi til alle brugte cylendere. A-stempel til nye cylendere eller med ny nicasil.
Et B-stempel er en anelse større end et A-stempel, så der kompenseres mod slidtage. Et C-stempel er lidt større end et B-Stempel osv.
Gode råd ved stempelskifte:
Hvis det gamle stempel er defekt, så undersøg årsagen og ret fejlen. En forkert brændstofblanding kan fåresage overophedning. For lav varme ved tændrør, forkert indstillet tænding eller falsk luft er blandt de årsager der kan føre til et brændt stempel.
Hvis det gamle stempel er knust eller helt brændt igennem, så adskil krumtapshuset og tjek det grundigt for metalsplinter.