Wössner er en tysk specialist i stempler og plejlstænger!
De har over 25 års erfaring i fremstilling af motordele af højeste kvalitet til både førende racingteams og store bilproducenter. Hvis du vil din motor det bedste, er dette suveræne 2-taktsstempel fra Wössner det åbenlyse valg!
Der findes to typer stempler, smedet og støbt. Forskellen imellem de to typer er de egenskaber de opnår i fremstillingsprocesserne. Et støbt stempel er lettere at fremstille, og materialet kan blive skørt og sprødt. Det kan føre til, at stemplet pludseligt går i stykker når det udsættes for ekstremt stress, og det risikerer at ødelægge din motor.
Wössner er derimod et smedet stempel, der er fremstillet gennem en mere avanceret proces, der gør det mere kompakt, stærkt og med en kraftigere struktur end et støbt stempel. Det betyder at det vil kunne modstå det pres som nutidens højtydende 2-takts motorer genererer. Stemplet vil derfor have en betydelig længere levetid!
Wössner har et bredt udvalg af stempler, der er tilpasset de originale dele i din motor. Stemplerne har en overflade, der gør friktionen mellem stempel og cylinder mindre. Det øger ikke blot motorens ydeevne, det forlænger også cylinderens levetid!
B-stempler anbefaler vi til alle brugte cylindre. A-stemplet til nye cylindre eller cylindre med ny nicasil.
Et B-stempel er en anelse større end et A-stempel, så der dermed kompenseres for slidtage. Et C-stempel er lidt større end et B-stempel osv.
Gode råd ved stempelskift:
Hvis det gamle stempel er defekt, så undersøg årsagen og ret fejlen. En forkert brændstofblanding kan forårsage overophedning. For lav varme i tændrøret, forkert indstillet tænding eller falsk luft er blandt de årsager der kan føre til et brændt stempel. Hvis det gamle stempel er knust eller helt brændt igennem, så bør motorblokkene afskilles og renses for metalspåner.
De har over 25 års erfaring i fremstilling af motordele af højeste kvalitet til både førende racingteams og store bilproducenter. Hvis du vil din motor det bedste, er dette suveræne 2-taktsstempel fra Wössner det åbenlyse valg!
Der findes to typer stempler, smedet og støbt. Forskellen imellem de to typer er de egenskaber de opnår i fremstillingsprocesserne. Et støbt stempel er lettere at fremstille, og materialet kan blive skørt og sprødt. Det kan føre til, at stemplet pludseligt går i stykker når det udsættes for ekstremt stress, og det risikerer at ødelægge din motor.
Wössner er derimod et smedet stempel, der er fremstillet gennem en mere avanceret proces, der gør det mere kompakt, stærkt og med en kraftigere struktur end et støbt stempel. Det betyder at det vil kunne modstå det pres som nutidens højtydende 2-takts motorer genererer. Stemplet vil derfor have en betydelig længere levetid!
Wössner har et bredt udvalg af stempler, der er tilpasset de originale dele i din motor. Stemplerne har en overflade, der gør friktionen mellem stempel og cylinder mindre. Det øger ikke blot motorens ydeevne, det forlænger også cylinderens levetid!
B-stempler anbefaler vi til alle brugte cylindre. A-stemplet til nye cylindre eller cylindre med ny nicasil.
Et B-stempel er en anelse større end et A-stempel, så der dermed kompenseres for slidtage. Et C-stempel er lidt større end et B-stempel osv.
Gode råd ved stempelskift:
Hvis det gamle stempel er defekt, så undersøg årsagen og ret fejlen. En forkert brændstofblanding kan forårsage overophedning. For lav varme i tændrøret, forkert indstillet tænding eller falsk luft er blandt de årsager der kan føre til et brændt stempel. Hvis det gamle stempel er knust eller helt brændt igennem, så bør motorblokkene afskilles og renses for metalspåner.